TAJOMSTVO ÚSPECHU ODHALENÉ.

ZAMERAŤ SA NA NOVÝCH ALEBO STÁLYCH ZÁKAZNÍKOV??

ZÁKAZNÍK – HYBNÁ SILA ÚSPECHU

 

Stabilizácia „dobrých“ zákazníkov tzv. stálych zákazníkov znamená pre podnik prechod k partnerstvu a vytváranie dlhodobých vzťahov so zákazníkmi. Je to vzťah ktorý nevybudujeme zo dňa na deň, ale vytvára sa postupne.

Väčšina firiem si zakladá práve na hľadaní nových zákazníkov, čo je v poriadku. Firmy tak ale vynakladajú veľké množstvo finančných prostriedkov na to aby prilákali nového zákazníka. Získať si nových zákazníkov je oveľa zložitejšie, ako si udržať tých stálych. V priemere si do firiem prilákajú 10% nových zákazníkov, ktorí uskutočnia jeden nákup.

Potom sú zákazníci, ktorí už našu firmu navštívili je ich v priemere 70-80% a taktiež uskutočnili nákup.

No pozrime sa na to z pohľadu zisku.

Vezmime do úvahy, že iba 20-30% zákazníkov sú kľúčová skupina ktorá nám tvorí 80% zisku.

Stálym, alebo inak povedané verným zákazníkom je potrebné venovať dostatok pozornosti, aby nezačali vyhľadávať služby iných firiem a podnikov. Starostlivosť, alebo správa zákazníkov znamená plnenie ich potrieb a požiadaviek takým spôsobom, aby samotný zákazník, alebo klient cítil, že sa firma o neho skutočne zaujíma.

 

Na takúto správu zákazníkov slúži práve systém kde zákazníkov evidujeme ( údaje zákazníka), pravidelne s nimi komunikujeme, vyhodnocujeme nákupné správanie zákazníka a overujeme si jeho spokojnosť. 

 

Na vhodný zber kontaktov sú práve najvhodnejšie vernostné karty, ktoré prinesú zákazníkovi ihneď výhodu a tak rád zákazník poskytne kontaktné informácie. Firmy si tak vylepšujú rasť, odmeňujú a komunikujú na základe faktov. 

 

Firma by mala poznať svojich klientov a mala by im poskytovať služby, ktoré sú žiadané. Pracovníci podnikov by mali vedieť predvídať potreby svojho klienta a v závislosti od toho im ponúkať svoj tovar a služby.

Ak podnikateľ ponúkne svojim zákazníkom viac, ako možno očakávajú, a budú tak poskytované služby kvalitné, a pracovníci budú ochotní svojim klientom pomôcť, tak sa podnik nemusí obávať toho, že bude svojich zákazníkov strácať. Práve naopak referencie, ktoré zákazník posunie ďalej prinesú ďalšie ovocie. To aký typ zákazníka bude odporúčaný zákazník je už na obchodníkovi a jeho prevádzke ako zvládne jeho potreby uspokojiť.

 

Na manažment vzťahov so zákazníkmi tzv. CRM systém je dôležitou súčasťou podnikania. Podnikateľ tak má možnosť neustále zvyšovať  úroveň poskytovania svojho tovaru alebo služby na to aby si svojich zákazníkov udržal.

Viac o tom ako zmýšľa zákazník už čoskoro…..

 

 

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *