MANAŽUJEM, PODNIKÁM, ZARÁBAM.

AKO ROZMÝŠĽA ZÁKAZNÍK?? - PSYCHOLÓGIA ZÁKAZNÍKA.

 

Už sme si povedali ako môže pôsobiť silný vernostný program u obchodníka, ktorý má 4 hlavné komponenty. 

Má jasnú pridanú hodnotu pre zákazníka.

Má zámer na najlepších, aktuálnych a potencionálnych zákazníkov.

Obchodníkovi umožňuje personalizovanú ponuku -prepojenie vernostnej karty a ponuky obchodníkov.

Má svoju merateľnosť čo nám ak podnikateľom pomáha posunúť sa ďalej.

Ako nám na marketingovú odmenu reaguje zákazník? Čo hovorí ako myslí? 

Takže poporiadku….

Obchodník : „Chcete body, alebo peniaze?“

Zákazník – „Peniaze“

Aká je, ale realita? Zákazníci reagujú na okamžitú odmenu, nakoľko poteší ihneď, preto si vyberá peniaze. Body, ktoré ale zbiera do budúcna a vymieňa ich za tovar, na to zákazníci reagujú, pretože je to marketingová odmena ktorá z pohľadu hry motivuje prísť nakúpiť ešte raz.

Ako vlastne funguje ľudský mozog? Poďme sa na to pozrieť.

Ako sme už naznačili, ľavá hemisféra mozgu je tá „racionálnejšia“, pričom pravá je kreatívna. Platí tiež, že pravá časť mozgu premýšľa oveľa radšej v obrazoch. Ľavá mozgová hemisféra, tá má síce problém s myslením v obrazoch a s predstavivosťou, zato však dokáže všetko presne a analyticky prehodnotiť.

Ako to funguje s pohľadu odmeňovania a vernosti zákazníka?

ĽAVÁ HEMISFÉRA – rieši momentálny stav zákazníka, ktorá reaguje na aktuálnu cenu za tovar a služby a jej výhody, zotrvačnosť a rieši momentálne bezkonkurenčnú voľbu.

PRAVÁ HEMISFÉRA –  je o zvyklosti zákazníka. Klient rieši zákaznícky servis a kvalitu produktu, to aký má z nakupovania zážitok a zohráva tu dôležitú úlohu popularita značky.

Tu sa dostávame do tak dôležitého rozdielu medzi odmeňovacím  a vernostným programom z pohľadu zákazníka.

ODMEŇOVACÍ –  zasiahne zákazníka s pohľadu šetrím, mám akciu , body, kalkuluje, reaguje na zľavy ap.

VERNOSTNÝ – zasiahne aj ľavú aj pravú hemisféru pretože tu má zákazník pocity výnimočnosti a má pocit že je špeciálny zákazník so špeciálnym prístupom, exkluzívne výhody. Zapamätá si to a tento zážitok v ňom ostáva pretože má privilégiá, ktoré sa ho týkajú.

Často krát tieto výhody pre zákazníka podnikateľa nič nestoja ak je kreatívny !!!!!

Niekedy stačia postupné kroky k úspechu a situácia vo firme sa môže posunúť smerom vpred.

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *